Meld deg på sommerkonferansen!

Fagforbundets Ungs sommerkonferanse 2018 går av stabelen 15. til 17. juni på Klækken hotell i Buskerud.

19.02.2018 av Martine Grymyr

Hvor: Klækken hotell (kart)
Når: 15. til 17. juni.
Hvem: Alle medlemmer av Fagforbundet, som er mellom 18 og 30 år.
Pris: Konferansen er gratis! Du kan søke din fagforening eller forbundsregion om støtte til reise.
Påmelding (innen 4. mai): Klikk her!
Vær først med de siste nyhetene om sommerkonferansen: Følg med på vårt Facebook-event!

I dag åpner vi påmeldinga til årets sommerkonferanse!

Nytt i år er at vi holder konferansen på Klækken hotell, som ligger cirka ti minutter utenfor Hønefoss i Buskerud. Helga 15. – 17. juni ønsker vi dermed velkommen til historiske omgivelser, og som vanlig vil dagene fylles av fagprat om arbeiderbevegelsen, politikk, debatter, kostymefest, sosial hygge og nye kamerater for livet.

Paralellseminarer

Når du melder deg på blir du bedt om å velge hvilke parallellseminarer du ønsker å delta på. Her kan du lese mer om hvert av de tre seminarene:

Marius Sjømæling – Barn av Rusmisbrukere

Marius har vokst opp med en rusmisbrukende og psykisk syk mor, og har god kunnskap og førstehåndserfaring med å være barn som pårørende. Han har gjennom sin oppvekst og sitt arbeid på rusfeltet gjennom flere år opparbeidet seg god kompetanse på barnevern, sosialtjenester og det offentlige hjelpesystemet. Dette er en spennende innledning for de som vil lære mer om hvordan det er å møte de forskjellige yrkene og tjenestene i velferdsstaten som barn.

Les mer her

Christina Beck Jørgensen - Ungt engasjement

Christina gikk av som leder av Fagforbundet Ung i fjor høst, etter fire år i ledervervet og to år som nestleder. Hun er kjent for sitt enorme engasjement for fagbevegelsen, og på sommerkonferansen skal hun snakke om hva som fikk henne til å engasjere seg, og hvorfor vi trenger enda flere unge medlemmer til å ta plass i Fagforbundet.

Fagforbundets kompetansesenter - Hva er en tariffavtale?
Kompetansesenteret er Fagforbundets rådgivere som hver dag jobber for å ivareta medlemmene, gjennom gode tariffavtaler og bistand opp imot arbeidsgivere. Under parallellseminaret på sommerkonferansen kommer de for å forklare deg hva en tariffavtale egentlig er, og hvordan våre tillitsvalgte forhandler og jobber med tariff.

Frist for påmelding er 4. mai. Meld deg på her!