Piateed til sommerkonferansen!

POPULÆR: Maria "Piateed" Stavang har nær 300 000 følgere i sosiale medier. Nå kommer hun til sommerkonferansen! (Foto: YouTube/Piateed)

I helga ble hun kåret til årets YouTuber. Nå kommer Maria "Piateed" Stavang til Fagforbundet Ungs sommerkonferanse.

16.04.2018 av Martine Grymyr

22-åringen fra Bergen har allerede hatt en forrykende hurtig standup-karriere, men vil nok for de aller fleste være best kjent under brukernavnet Piateed, som følges av nær 300 000 på Instagram, YouTube og Facebook.

Les også: Her er tema for årets kostymefest!

Driver å holder litt foredrag om dagen.

Et innlegg delt av Maria Stavang (@piateed)

Årets YouTuber

Under helgas Gullsnutten-utdeling ble Stavang kåret til både årets YouTuber og årets meningsbærer, blant annet for å ha brukt kanalen sin til å kritisere mote- og reklamebransjen for å legge unødvendig press på unge. På sin YouTube-kanal kan du også se den blide bergenseren dele alt fra sminketips og sketsjer, til kommentarer om fraværsgrensa, kroppspress eller russekultur.

Saken fortsetter under videoen.

Vi gleder oss masse til å ta imot Piateed på Fagforbundet Ungs sommerkonferanse lørdag 16. juni!

NB! Frist for påmelding til sommerkonferansen er 11. mai. Meld deg på her!