Til hovedinnhold

Fagforbundet Ung står sammen med de streikende

SAMMEN I KAMPEN: Fagforbundet Ung hever knyttneven i solidaritet med de streikende i andre forbund. (Foto: Martine Grymyr)

LO-familien er stor, og vi skal stå sammen i solidaritet med de streikende.

26.06.2018 av Victoria De Oliveira, nestleder Fagforbundet Ung
Sist oppdatert: 02.03.2022

Fagforbundet Ung ønsker å støtte de som i dag streiker for sine rettigheter.

Akkurat nå står flere andre forbund i streik, vi ønsker å vise vår støtte til våre kamerater i alle disse forbundene. Om det er heismontørene, eller de butikkansatte i Elkjøp.

Vi ser viktigheten av et organisert arbeidsliv. Vi er lei av at arbeidsgiverne ikke skjønner viktigheten ved opprettelse av tariffavtaler. Vi har selv hatt medlemmer i streik denne våren, og de fikk gjennomslag etter mange uker med streik. Men få uker etter streiken var over og vi vant kampen, slo arbeidsgiver seg konkurs og flere ansatte mistet jobben. Dette og flere eksempler ser vi i hele fagbevegelsen.

Nok må være nok! Vi må vise solidaritet med hverandre, vi er en stor familie i LO og det bør vi vise!

Fagforbundet Ung ønsker med dette å vise solidaritet til alle de som kjemper en kamp, en kamp for sin arbeidshverdag!

«Syng høyt kamerater, og la meg få høre, at dere står sammen med meg»

;
Hei, jeg heter Frøya. Hva kan jeg hjelpe med?