Søk i artikler

Populære tags

Arbeiderbevegelsen skal aldri tie

22.07.2021

22. juli var et angrep på demokratiet, ytringsfriheten, sosialdemokratiet og arbeiderbevegelsen. – På tiårsdagen for terrorangrepet står arbeiderbevegelsen skulder ved skulder med AUF, sier avtroppende leder av Fagforbundet Ung, Mats Monsen, som selv opplevde marerittet ved Utøya.

22. juli: 10 år med kamp

03.06.2021

Tiåret etter terrorangrepet 22. juli 2011 har vært preget av kampen mot ekstreme holdninger, mot hat og for ytringsfrihet, likeverd og samhold, skriver Vilde Antonie Sundfær, Linn Flataune, Lisa-Mari Kildal og Lill-Beate Eidshaug.

Vi må aldri glemme

22.07.2016

I dag er det fem år siden vi alle satt klistret til TV-skjermen, hadde hjertet i halsen og også for mange lettelsen når man fikk kontakt med side kjære. Dessverre var det ikke slik for alle, og vi må aldri glemme våre venner som mistet livet sitt denne dagen.

Utøya reiser seg på nytt

19.06.2015

Det har tatt fire år å bygge opp igjen Utøya. Nå er AUF-erne klare til å legge tragedien bak seg og ta øya tilbake.

Fagforbundet minnes terrorofre ett år etter voldshandlingene

20.07.2012

Søndag er det ett år siden en stor bombe gikk av midt i Oslo sentrum og ungdom og andre ble skutt på Utøya. 77 personer ble drept og flere hundre skadd. Fagforbundet minnes de drepte og føler med alle berørte.

Barn av regnbuen

03.05.2012

40.000 sang sammen om en himmel full av stjerner. 25.000 gikk videre i rosetoget til Oslo tinghus. Fagforbundets ungdomsutvalg stilte som vakter under markeringen, skriver Fagbladet.

Fagforbundet føler med ofrene og de pårørende

01.01.1970

-- Jeg har dyp medfølelse med de mange som er rammet av de grusomme handlingene i Oslo sentrum og på Utøya. Det er en ufattelig tragedie som har rammet oss, og jeg har ikke ord for hvor opprørt jeg er over det som har skjedd med de som er rammet og det norske samfunnet, sier Fagforbundets leder, Jan Davidsen.