Fra venstre: Patrick Austvik, Harald Olimb Norman, generalsekretær i Pensjonistforbundet, og Christina Beck Jørgensen, leder av Fagforbundet Ungdom.

Nå skal tannhelse-kortene overrekkes

5. november tropper vi opp foran Stortinget. Da skal tusenvis av underskrifter overrekkes helseministeren, og vi håper du vil være med!

Fagforbundet Ungdoms kampanje ”Tannhelse inn i egenandelsordningen” har siden starten i vår vokst til en landsdekkende folkeaksjon på rekordtid. Per 24. september har vi fått med oss både Fagforbundet Pensjonister og Pensjonistforbundet, samt en kampanjeside på Facebook som straks bikker 25.000 følgere.

Og dette er bare starten!

POSTKORT: Disse postkortene har samlet tusenvis av underskrifter i løpet av sommeren og høsten. Nå skal de overrekkes helseministeren.
Illustrasjon: Fagforbundet

For ute i fylkene har Fagforbundets ungdomstillitsvalgte jobbet iherdig med vår underskriftskampanje. Disse postkortene skal overrekkes helseministeren 5. november, og først da får vi vite hvor mange underskrifter som er samlet inn. I tillegg kommer vår nyopprettede underskriftskampanje på internett, som du finner her.

Overrekkelsen finner sted foran Stortinget 5. november klokka 14.00 til 15.00.

Det blir appeller fra Patrick Austvik, kjent fra Fagbladets artikkel om dyr tannhelse, Pensjonistforbundets generalsekretær Harald Olimb Norman og leder av Fagforbundet Ungdom, Christina Beck Jørgensen.

Vi håper så mange som mulig tar turen til Stortinget denne dagen. Det er viktig å vise at vi er mange som står samlet bak kravet. Ta gjerne med plakater, faner og bannere. La oss gjøre dette minneverdig!