Nå kommer sommerpatruljen

I dag går starten for LOs sommerpatrulje. De neste tre ukene vil ungdommens vaktbikkje besøke over 6000 bedrifter over hele landet.

Er du ung og skal prøve deg ute i arbeidslivet, kanskje for første gang? Da er det mange ting å holde styr på. Hva er dine rettigheter som ansatt, og hva kan sjefen din kreve av deg? Får du overtidsbetalt? Jobber du helger? Har noen gitt deg arbeidskontrakt?

LOs sommerpatrulje har vært unge arbeidstakeres vaktbikkje i 30 år. Patruljen består stort sett av unge tillitsvalgte fra LO, også Fagforbundet, som kommer innom arbeidsplasser og snakker med unge arbeidstakere, lærlinger og sommervikarer.

Har du spørsmål til sommepatruljen eller ønsker du besøk der du jobber? Sommerpatruljetelefonen er åpen på hverdager i hele sommer mellom klokka 9 og 16, og kan nås på 810 01 999. Du kan også sende mail til sommerpatruljen@lo.no. Henvendelser til sommerpatruljetelefonen er uforpliktende og behandles anonymt.