- Eg opplever at det går ei solidaritetsbølgje gjennom folket, og om ein skal surfa på den så nyttar det ikkje å stemme på dei borgarlege partia, sier nestleder i Fagforbundet Ungdom, Rune Øglænd Breisnes.

Foto: Martine Grymyr

Rødgrønn seier i skolevalgene

– Det går ei solidaritetsbølgje gjennom folket, sier nestleder i Fagforbundet Ungdom, Rune Øglænd Breisnes.

Hele 31,9 prosent av stemmene gikk til Arbeiderpartiet under høstens runde med skolevalg. Det er en framgang på 8,9 prosent siden 2013, og med det kunne partiet feire sin beste oppslutning noen sinne blant landets skoleelever. Nestleder i Fagforbundet Ungdom, Rune Øglænd Breisnes, skryter av Arbeiderpartiet og AUFs innsats i valgkampen.

– Arbeidarpartiet og AUF har gjort ein svært god jobb med å få fram skiljene mellom sosialdemokratisk politikk og borgarleg politikk. Dei har klart å få debatten til å dreie seg om rettferdig fordeling, noko som tala viser, treff ungdommen, sier Breisnes, og fortsetter:

– I tillegg så har ein nok prata om ein del saker som ungdom er opptatt av, som lærartettheit og helsetenester på skulane. Dyktige ungdomspolitikarar spelar sjølvsagt også ei stor rolle.

Les også: Me må ta eit standpunkt

Politikk som rammer unge hardt

For regjeringspartiene Høyre og Frp har derimot skolevalgene bydd på noen av de dårligste resultatene på lenge. Høyre landet på 16,4 prosent (ned 11,8 fra 2013) mens Frp endte på 10,5 prosent, som er en nedgang på 5,1 prosent. Det er den laveste oppslutningen partiet har hatt i et skolevalg siden 1993, skriver TV2.

– Det er nok eit resultat av at politikken desse partia står for ikkje lenger kan gøymast bak mumling, slik som eg oppfatta var tilfellet ved valet i 2013. Mange av dei sakene som har fått mykje plass i media er også heilt klart saker som rammer ungdom hardt, som til dømes endringane i arbeidsmiljølova, sier Breisnes.

Han tror det er en holdningsendring på gang.

– Eg opplever at det går ei solidaritetsbølgje gjennom folket, og om ein skal surfa på den så nyttar det ikkje å stemme på dei borgarlege partia.

RØDGRØNN FRAMGANG: Mens Arbeiderpartiet gjorde sitt beste skolevalg noen sinne, endte Frp på sitt laveste resultat siden 1993. Kilde: Norsk samfunnsvitenskapelig datatjeneste AS (NSD) og Utdanningsdirektoratet.

Les også: Bruk stemmeretten!

God pekepinn mot 2017

Også flere av de rødgrønne partiene har kommet godt ut av årets skolevalg. Både SV, Senterpartiet og Rødt rykker framover, med henholdsvis 7,5 prosent, 5,5 prosent og 4,8 prosent. Det er gode nyheter, sier Breisnes.

– Det er svært gledelig. Valet gir ein god peikepinn på kvar me står to år frå eit viktig stortingsval i 2017. Valet i år vil påverke våre medlemmar i Kommune-Norge i stor grad, og kommunefleirtal som støttar vår politikk vil vere til våre medlemmers beste. Eg håper så mange som mulig av dei som stemte ved skulevalet også stemmer den 14. september.