Seminar: Hvordan få tannhelse inn i egenandelsrodningen?

(Foto: Dmitry Valberg/Martine Grymyr)

23. mars inviterer Fagforbundet Ung støttespillere, fagfolk og folkevalgte til gratis seminar på Stortinget. Vi spør: Hvordan få tannhelse inn i egenandelsordningen?

22.02.2017 av Martine Grymyr

Fagforbundet Ung har siden 2014 jobbet med kampanjen "Tannhelse inn i egenandelsordningen". Vi har hatt to markeringer foran Stortinget, underskriftskampanjer, møter med politikerne og for lengst bikket 100.000 støttespiller på kampanjesiden.

Torsdag 23. mars inntar vi Stortinget! Vi samler våre støttespillere, fagpersoner og engasjerte kamerater, og inviterer politikerne fra alle partier til å komme og fortelle hva nettopp de og deres parti mener om vårt ønske om tannhelse inn i egenandelsordningen.

Vi får blant annet besøk av SV's Snorre Valen og Morten Wold fra Fremskrittspartiet. I tillegg kommer Arve Østgaard fra Sentio for å snakke om undersøkelsen de gjorde for Fagforbundet Ung, hvor 8 av 10 nordmenn sa ja til å betale mer skatt for rimeligere tannhelse.

Seminaret vil foregå under våre to aksjonsuker for tannhelse. Fra 20. mars til 2. april vil vi og våre samarbeidsorganisasjoner kjøre hardt på både sosiale medier, plakater, stands og i media.

Seminaret 23. mars er åpent for alle. Vi håper så mange som mulig møter opp og viser våre folkevalgte hva folket vil ha!

Dagen starter med frokostservering klokka 9.30. Program kommer snart.

Bindende påmelding gjøres til gunn.kristin.johansen@fagforbundet.no. Skriv navn, telefonnummer og sted/organisasjon.

NB! Du må ha med identifikasjon for å komme inn på Stortinget.