Til hovedinnhold

Årets solidariske julegavetips!

(Foto: Fagforbundet)

Er du sent ute med julegavene? Hva med å gi en solidaritetsgave til Fagforbundets barneby i Angola? Vi har laget et eget solidaritetsgavekort som kan printes eller sendes elektronisk - velg beløp selv!

12.12.2018 av Marianne Billing
Sist oppdatert: 26.10.2021

For at du skal kunne rekke å gi en gave til barnebyen så kort tid før jul har vi laget et eget solidaritetsgavekort som kan printes. Du finner gavekortet på Fagforbundets nettside ved å søke på barnebyen, eller gå via menypunktet Om Fagforbundet og Solidaritetsprosjekter til Barnebyen i Angola.

Last ned solidaritetsgavekortet og print ut

Velg beløp selv!

Du velger selv hvilket beløp du vil gi! Vipps til 02525 eller betal til kontonr. 8380.08.73730. NB: Husk å merke innbetalingen med Fagforbundets barneby

Ønsker du å gi et av våre vanlige solidaritetsgavekort i flott trykk-kvalitet finner du det nettbutikken vår. Hvis du bestiller nå rekker du å få det i postkassa før jul helt portofritt.

Solidaritetsgavekortet egner seg veldig godt som årets julegave til de som har alt.

Mer enn «bare» barneby

I Fagforbundets barneby i Huambo, Angola, får barn som er alene et nytt hjem og en SOS-mor som har masse kjærlighet å gi dem. Barnebyen driver i tillegg en barnehage og en stor skole. Pengene går også til å hjelpe barn i nærheten av barnebyen med skole­plass, mat og klær.

Det legges særlig vekt på å gi enslige mødre, storesøstre eller bestemødre i lokalsamfunnet hjelp til selvhjelp for å kunne ta vare på barna de har ansvar for.

Stadig flere får hjelp

• 108 barn får en god og omsorgsfull oppvekst i en trygg familie i barnebyen.
  • 120 barn får leke og lære i barnehagen tilknyttet barnebyen.
  • 1593 barn får en god utdannelse på Cambiote-skolen, i tillegg støttes en lokal skole.
  • 1100 barn og deres familier i lokalsamfunnet får støtte til å bli selvhjulpne.

Samlet inn 70 millioner

Siden 2005 har Fagforbundet samlet inn mer enn 70 millioner kroner barnebyen. I dag har Fagforbundets SOS-barneby rundt 5500 faste bidragsytere (juni 2018), og det verves stadig nye. I tillegg samles det inn bidrag gjennom blant annet lotterier, julemesser og bruk av Fagforbundets solidaritetsbevis.

Slå på stortromma - gi bort faste bidrag!

Hvis du vil slå på stortromma og gi en gave som både varer og gir god samvittighet kan du for eksempel gjøre barn eller barnebarn til faste bidragsytere. Det kommer i tre forskjellige utgaver; 100, 200 eller 250 kroner i måneden.

;
Hei, jeg heter Frøya. Hva kan jeg hjelpe med?