Nå får også permitterte studenter lønnskompensasjon

En ny midlertidig ordning fra Stortinget, gir også permitterte studenter rett til lønnskompensasjon i 18 dager.

15.04.2020
Sist oppdatert: 15.04.2020

Regjeringa melder på sine nettsider at Stortinget har bevilget midler til en midlertidig stønad som skal sikre permitterte arbeidstakere full lønn, inntil 6G, i ytterligere 18 dager.

Dette gjelder også permitterte som ikke har rett til dagpenger, slik som for eksempel studenter. Disse vil også få lønnskompensasjon i 18 dager med den nye ordningen.

– Det er veldig bra at regjeringa har lyttet og tatt dette steget som er med på å sikre studenter som er permittert fra arbeid en inntektskilde på lik linje med andre skattebetalere, sier Victoria De Oliveira, studentansvarlig og nestleder av Fagforbundet Ung.

{insert_ep_object templateName="image_half" profileId="" imageId="74498" description1="Victoria De Oliveira, nestleder og studentansvarlig i Fagforbundet Ung" description2="Privat" align="none" href="" type="imageTemplate"}

– Dette, sammen med tilleggsordningen fra Lånekassen, vil gjøre det lettere for de fleste studentene, men det er ingen tvil om at mange fortsatt vil ha det trangt økonomisk framover, sier Oliveira.