Søk i artikler

Populære tags

Likestilling: Island er best, ingen protest!

08.03.2019

Norge er ikke best på alt. Når det gjelder likestilling må vi se oss slått av Island, skriver Tina Paulsen Stenkløv i denne ukas hjertesak.

Vi kjemper videre for et likestilt arbeidsliv

08.03.2018

Pensjon, lønn og deltid er uten tvil kvinnekamp. Gratulerer med kvinnedagen!

Misfornøyd med damestempel på yrket ditt?

13.03.2017

Det er ikke de feminine betegnelsene som er problemet med sykepleieryrket. Det er deltidsstillinger, dårlig lønn og utmattende arbeid, skriver sykepleierstudent Henning Karlsen.

Er kvinnedagen utdatert?

08.03.2017

La meg fortelle deg at kvinner fremdeles tjener mindre enn menn, trakasseres oftere og har færre rettigheter. I dag står vi sammen i solidaritet med kvinner i hele verden, skriver Victoria De Oliveira.

Gratulerer med dagen!

08.03.2013

Gratulerer med dagen, alle kvinner og jenter der ute i verden! Takk for alle kampene dere har tatt, og takk til alle dere som har tatt dem. 8. mars er en viktig dag for oss kvinner. I dag feirer vi alt vi har fått til, men fortsetter også å kjempe for ting som er viktig for oss. Vi har kommet langt, men vi er ikke i mål.

Barnehagen som en arena for likestilling

08.03.2012

Norge har et av verdens mest kjønnsdelte arbeidsmarkeder. Hvorfor er det slik at kvinner velger omsorgsyrker, mens menn velger mer tekniske yrker som gir høyere lønn?