Søk i artikler

Rettigheter Sommerjobb

22. juli: 10 år med kamp

03.06.2021

Tiåret etter terrorangrepet 22. juli 2011 har vært preget av kampen mot ekstreme holdninger, mot hat og for ytringsfrihet, likeverd og samhold, skriver Vilde Antonie Sundfær, Linn Flataune, Lisa-Mari Kildal og Lill-Beate Eidshaug.

Vi må aldri glemme

22.07.2016

I dag er det fem år siden vi alle satt klistret til TV-skjermen, hadde hjertet i halsen og også for mange lettelsen når man fikk kontakt med side kjære. Dessverre var det ikke slik for alle, og vi må aldri glemme våre venner som mistet livet sitt denne dagen.

Fagforbundet minnes terrorofre ett år etter voldshandlingene

20.07.2012

Søndag er det ett år siden en stor bombe gikk av midt i Oslo sentrum og ungdom og andre ble skutt på Utøya. 77 personer ble drept og flere hundre skadd. Fagforbundet minnes de drepte og føler med alle berørte.

Fagforbundet føler med ofrene og de pårørende

01.01.1970

-- Jeg har dyp medfølelse med de mange som er rammet av de grusomme handlingene i Oslo sentrum og på Utøya. Det er en ufattelig tragedie som har rammet oss, og jeg har ikke ord for hvor opprørt jeg er over det som har skjedd med de som er rammet og det norske samfunnet, sier Fagforbundets leder, Jan Davidsen.